2012/03/14

Hunor recept-Kukiz (azaz angol keksz)

Az én kedvenc receptem a csokis keksz, amit édesanyával eggyütt szoktunk késziteni és Zalánnal-a kistestvéremmel eggyütt megenni.
Hozzávalók-amiről én tudok-liszt-fehér és barna vagy korpás, tojás, margarin megolvasztva a mikroban, maradék csoki feldarabolva, minél több-annál jobb, sütőpor, vanilia, egy kis cukor, narancshéj reszelve, kakaó.
Amiről nem tudok az "meglepetés"-édesanya teszi bele, s én nem látom (a gyerekek tehát nem is kell róla tudjanak)-az a gyümölcs-nemszeretem gyümölcs általában-mint fagyasztott (birs)alma vagy éppen cékla-ettől szép lila lesz, vagy szilvaiz.
Ezt a sok mindent összekavarjuk, és egy kanállal dombocskákat teszünk a sütőpapirra, egy kissé megnyomjuk, legyenek laposak, de nem baj ha nem tökéletes körök-nekem legalábbis nem baj.
Diszithetjük apró kis szivárvány cukorkával, vagy kókusszal, vagy dióval, megsütjük- aztán betesszük a nagy kutyás fedeles plédobozba, és mindig van deszertünk.
 
De a legeslegkedvenc ételem ezen kivül a kolbász-szalmakrumplival, a spenót tükörtojással, a hotdog, a hambi a Mekiből, a csokis-tejszinhabos süti, a fagyi vagy a fasirt krumplipirével és paradicsomszósszal. :-)